ROTOR

Jag gick igår med i en ROTORkal. Rotor är en sjal som fina visalisa har designat.

image

image

Jag köpte ett kit från lenasgarn i höstas när det var syickfestival i Höganäs. Kitet bestod av två nystan med 400 meter i varje.  Nu visade det sig att den är beräknad till 425 meter i varje så det blir spännande att se om det räcker.  Färgen på garnet blev jag lite besviken på då vi cakde utifrån bild för leveransen blev sen. Jag valde en riktigt turkos och det var denna… mer åt det gråblå hållet enligt mig. Men det blir nog bra när den är klar.  Jag kan behöva lite neutrala sjalar… även om jag redan har en massa…

Kommentera

