Racertröja till Esther!

image

Jag är så jäkla nöjd! Detta är den första tröjan jag sytt och allt har gått så bra. Enligt mönstret fattades jag lite tyg på längden men jag mätte med en tröja som passar Esther perfekt och denna är lite större både till bredden och till längden.

Mönstret är ett ottobremönster nr 5 från en tidning från 2010. Den är sydd i storlek 92 utan sömsmån. I köpekläder har hon 80-86. 80 är lagom i midjan men 86 behövs på längden i en del byxor. Jag funderade på om jag skulle sy tröjan i 86 eller 92. Det blev 92 eftersom jag vill att den skall gå att använda ett tag.

Tyget är en stuvbit från liandlo. Det var det sista de hade i turkost. Det finns även i rosa och det har jag en meter av.

Om tröjan passar bra eller inte på tösen vet jag inte än då modellen sover. Men i morgon får vi svar.

One thought on “Racertröja till Esther!

Kommentera

